The portuguese teacher profile that starts and graduates from letras-português course at Universidade Federal do Espírito Santo
DOI:
https://doi.org/10.5433/2237-4876.2011v14n1p173Keywords:
Teacher formation, Portuguese Teaching, Reading and Literature TeachingAbstract
Este artigo retoma parte das discussões encetadas em "E o professor de língua portuguesa sai da faculdade e cai na escola: estará apto a conduzir atividades de leitura e produção textual?" (Dalvi, 2009), originalmente apresentado durante o 17º Congresso de Leitura, na Unicamp. Naquele trabalho discutiu-se o perfil do estudante finalista da licenciatura plena em Letras-Português na Ufes. Neste artigo, cerca de dois anos depois, propõe-se uma apresentação sumária do trabalho de então e acrescentam-se dados coletados em questionários aplicados aos estudantes calouros do mesmo curso no semestre de 2011/1. Como conclusão, procura-se provocar alguns discursos cristalizados em torno do tema.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
This journal reserves the right to make, in the originals, normative, orthographic and grammatical modifications in order to maintain the standard language and the credibility of the publication. It will respect, however, the authors' style of writing. Modifications, corrections and suggestions of conceptual order will be forwarded to the authors, if necessary. In these cases, the papers, once appropriate, should be submitted to a new appreciation. The final examinations will not be forwarded to the authors. Works published become property of Signum, being its total or partial reprint subject to an explicit authorization of the journal. In all subsequent quotes the original source of publication should be mentioned, in case, in Photographic Discourse. Opinions emitted by the authors are their exclusive responsibility.










